When You Let Personality Quizzes Determine Who You Are

Okay. So. Something astonishingly weird just happened. First of all, it wasn't my fault. Second of all, I did the quiz out of pure instinct.



Third of all, I really shouldn't let it get to me but I think I just did. I mean, my whole FREAKING LIFE WAS A LIE!

*okay. okay. bawak bertenang.*

Ceritanya, aku baru je re-do ujian personaliti diri untuk determine aku masuk rumah mana, and, surprisingly, aku dapat Slytherin. Like what the hell man? All this time I thought I was a proud Ravenclaw. *cries*

Then again, actually dua-dua title tuh macam tak kena sangat dengan aku.

Tapi yalah, setelah berbulan-bulan aku mengaku diri aku sebagai Ravenclaw tiba-tiba aku dikejutkan dengan berita yang menyedihkan ini. Tsk tsk.

Haish. Ini semua patronus kuiz tuh punya pasal.



Aku nak re-do patronus kuiz tuh je actually tapi website tuh tak kasi. Aku apa lagi. Tak tahan dihambat dengan dugaan yang begitu dahsyat, lalu aku sign up balik dekat website tuh guna e-mail lain. Alhamdulillah. Patronus aku appropriate sikit. Tapi Hogwarts House aku bertukar. *hentak kepala dekat dinding*

Aku memang tak pernah sangka yang aku akan masuk Slytherin. Aku rasa ini mesti sebab aku baca banyak sangat Tom Riddle punya fanfic. His personality rubs off on me and not in a good way. But he is kinda charismatic so I guess it's a good thing?

Inilah jadinya bila kau biarkan personaliti kuiz menentukan takdir kau sebagai manusia. (Hiperbola dia kemain.)

Tapi kalau nak diikutkan, personaliti kuiz nih memang best pun. Kadang-kadang tuh, kita pun tak tahu kita nih orangnya macam mana so mulalah nak amek macam-macam kuiz.

Personality kuiz nih pun ada banyak jenis. Tak semestinya yang directly berkenaan kita punya personality.

(Harituh aku ada amek satu kuiz, dia lebih kurang macam, kita nih cepat tertarik dengan orang yang macam mana. Tapi dia gunakan binatang sebagai metaphor.)

The thing about personality quizzes is that they do give us rough hints of who we are personality-wise. Walaupun tak accurate 100%, boleh dikatakan setiap kali aku try, mesti at least ada satu description yang kena dengan aku.

Tapi kalau tang Slytherin nih, aku tak pastilah yang mana. Selama nih aku fikir aku Ravenclaw yang sejati. Tapi nampak gayanya aku tertipu.

But then again, last aku try official sorting hat quiz tuh pun dah lama. Barangkali personaliti dan pendapat aku berubah menyebabkan aku tercampak ke dalam kancah Slytherin. Tsk tsk.

Anyways, disebabkan aku buat official account baru dekat situ, so aku kena re-take Ilvermony kuiz jugak.



Aku masih kekal dengan Pukwudgie. Thank god.

p/s: Mata bengkak lagi. Kenapalah mata aku asyik bengkak je.


2 comments:

  1. Slytherin ni wujud hint-hint dia je kot ;') den pun buat dua kali, still dapat Hufflepuff lol idk why i found this funny XD

    ReplyDelete
  2. faten.banana: alah untunglah dapat yg sama walaupun buat dua kali ;;~~;; Nak try lagi sekali kuiz tuh sebab tak puas hati tapi kang tiba-tiba dapat Gryffindor lak ke alahai saya nih sebenarnya divergent ke macam mana XDDD

    ReplyDelete

silalah komen :)

Shawn Mendes